19 June 2012

Garam Paling ORGANik di Dunia.



Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Hari ni aku nak kongsikan tentang satu bahan,yang aku rasakan paling ORGANik di dunia ini..kenapa aku rasakan sebegitu.??? Sebab bahan ini berasaskan bahan terhasil dari ORGAN manusia itu sendiri..
Sebenarnya benda ni dah lama aku tahu,cuma baru sekarang terfikir nak kongsi dengan pembaca setia blog ni..kuikuikui..ada ka juga pembaca setia blog hambur ni..bha jom baca lah artikel copy paste di bawah ni:

GARAM DARI AIRMATA MANUSIA




Salt Made From Tears adalah jenis garam berperisa yang kononnya diperbuat dari air mata manusia. Garam2 ini dijual oleh Hoxton Street Monster Supply di London. Kedai ini adalah sebahagian daripada Ministry Of Stories, merupakan pusat penulisan kanak2. Salt Made From Tears telah dibangunkan oleh Studio WeaveHalen Mon, dan We Made This.


Garam itu diambil dari manusia yang mengalami pelbagai emosi, dan dalam pelbagai situasi. Korang boleh mengambil garam yang dibuat dari; air mata kesedihan, air mata turun semasa bersin, air mata turun sewaktu mencincang bawang, air mata ketawa dan air mata kemarahan. Masing-masing mempunyai rasa yang berbeza. Garam yang dibuat dari air mata kesedihan mempunyai rasa yang sehalus lavender, sempurna untuk dijadikan perasa bahan2 mentah yang terdiri daripada organ2 dan bahagian haiwan.






Mr.Sasube: Kalau nampak dari gambar,macam keropok pun ada..kehkehkeh..sayangnya tiada tanda halal dan bukan produk yang senang didapati,jadi tak dapat nak rasa..Lepas ni mungkin akan ada perasa dari liur manusia,kalau sudah tahap gila gaban tu mungkin garam dari kencing manusia pun ada..nantikan saja...hikhikhik....


3 comments:

Unknown said...

betul2..pelik2 la diorang nie..huhu

Fadzmie said...

Seriously? Macam mana diorang kasi tukar tu air mata orang jadi bentuk-bentuk macam tu?

Unknown said...

syazlina :..yups,,orang barat nie kreatif ndak bertempat kali...keh3...

Fadzmie:..entahlah bro..kali sedikit ja tu air mata campur ngan bahan lain...