01 May 2012

Cerita Beza Tutup dan Bungkus Aurat



Assalamualaikum..





Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat..?? jom baca beza BUNGKUS dgn TUTUP ni..


SITUASI 1


aisyah : mad, cuba ko teka aku tgh BUNGKUS apa ni..??
ahmad : alaaa.. nasik lemak..
aisyah : aik..?? mana ko tahu..??
ahmad : aku nmpak nasik terkeluar sikit tu.. lagipn aku tahu ko memang jual nasik lemak pun..
aisyah : okey-okey.. cuba teka nasi lemak ni banyak ke sikit..??
ahmad : alaaa.. lagi senang.. banyak la..
aisyah : haaa..?? macam mana ko tahu ni?
ahmad : tenguk bentuk & saiz laa.. BUNGKUSan besar, banyak.. BUNGKUSan kecik, sikit la.. hahaha kantoi..
aisyah : pndainya ko ni..
ahmad : bkn aku yg pandai, ko yg  tak pndai.. hahaha..
aisyah : cehhh.. malas la soal..

situasi lagi 1 -

Aisyah : Mad, cuba teka aku TUTUP apa dengan tudung saji ni..??
Ahmad : hmmm.. ikan goreng..??
Aisyah : salah..
Ahmad : telur dadar..??
Aisyah : salah lg..
Ahmad : karipap..??
Aisyah : salah jgk..
Ahmad : fail MQA..??
Aisyah : huisshhh.. lagi la salah..
Ahmad : abis tu apa benda..?? mana la aku tahu apa yang ko TUTUP tu..
Aisyah : nasik lemak laaa.. cuba teka banyak ke sikit..??

Ahmad : cehhh.. mana la aku nak thu..!! malas la jawab, merajuk ar.. huhhh..

-Jom Tutup Aurat dan jaga akhlak!!!

Kesalahan-kesalahan yang mudah dilihat pada masa kini(wanita)

Kesalahan yang mudah dilihat pada masa kini(Lelaki)






No comments: