27 April 2012

Biar Hodoh Asal Beriman

Assalamualaikum..


Sebuah kisah,di petang yang damai...


Gadis A : 'Milah !'


Gadis B : 'Ya ?'


Gadis A : 'Kau kan cantik , menawan , ramai orang lelaki tergila2kan kau. tapi kenapa lah si mamat yang hitam lagi kilat tu , tambah pulak dengan badan dia yang geeemmok tu , kau boleh pilih dia jadi suami kau pulak?' Kenapa kau tak pilih Azman tu ? dia tu dah lah hensem , bergaya , berharta pulak lagi. berjawatan tinggi. Rugi kau tau tak ?!'




Gadis B : 'tak ada pula saya nak rasa rugi..'

Gadis A : 'Apesal pulak?'

Gadis B : 'apalah gunanya semua tu , kalau solat pun dia tak mampu nak lakukan ? Sekurang2nya dia yg kau kata hitam dan gemuk tu, ada jugak asas agama daripada orang yg jahil agama.'

Gadis A : T_T.erkkkk








Mr.Sasube: kecantikan luaran hanyalah sementara..dapat awek/pakwe yang cun/hensem pun tak guna kalau tak setia..ahaksss..paling penting yang dapat mengajak kita sama-sama beriman kepada Allah s.w.t..Aminn..




3 comments:

CikMai said...

kacak dalam , kacak luar,
Romantik dengan Pencipta, Romantiklah dengan hamba-Nya :)

Diary oF Mine said...

touched....! betul sangat... xpayah hensem tp yg penting beriman... :)

Aemy Shamy said...

agree with u, saveq! memang terbaik! heeeee ^^