31 January 2013

Amaran ND Lala Buat Sharnaaz




Bapa kepada penyanyi Shila Amzah iaitu ND Lala hari ini menegur sikap pelakon filem Juvana, Sharnaaz Ahmad yang disifatkannya terlalu terbuka dalam mengeluarkan kenyataan mengenai hubungan cintanya dengan penyanyi itu.

Menerusi laporan Harian Metro hari ini, ND Lala atau nama sebenarnya, Amir Hamzah Salleh, 51, menyifatkan tindakan Sharnaaz itu seolah-olah mengenepikan dirinya dan isteri sebagai ibu dan bapa kepada Shila.

Sharnaaz sebelum ini dengan beraninya mengeluarkan kenyataan yang dia akan tetap merisik Shila Mac ini biarpun dihalang bapa penyanyi terbabit.

"Saya dan ibu Shila masih hidup, masih bernyawa, sekurang-kurang hormatilah kami sebagai orang tuanya.

"Kalau Shila mahu kahwin sekali pun, saya walinya, bukan Shaarnaz yang menentukan itu isterinya," kata bekas penyanyi tradisional itu dengan tegas.

Umum mengetahui sebelum ini, yang Shila Amzah, 23, menjalin hubungan cinta dengan Sharnaaz Ahmad, 28, dan kisah cinta mereka sering berdepan pelbagai kontroversi yang selalunya dimulakan oleh Sharnaaz sendiri.

ND Lala ketika dihubungi oleh Harian Metro dari Shanghai, China, semalam, berkata, tindakan pelakon itu mengakui Shila bakal isterinya sangat memalukan kerana dia tidak pernah mengadakan perbincangan bersama keluarga Sharnaaz mengenai perkahwinan itu.

"Sharnaaz mengakui Shila bakal isterinya dan tetap akan merisik, semua itu karut. Jangan keluar kenyataan yang boleh memalukan diri sendiri dan saya percaya keluarga Shaarnaz turut malu dengan tindakannya itu," kata ND Lala lagi.

"Saya tidak pernah lagi berbincang dengan keluarga Sharnaaz atau menyentuh apa-apa perkara berkaitan pertunangan atau perkahwinan kerana saya mahu Shila memberi fokus utama kepada kariernya terlebih dahulu.

"Pesanan saya pada Sharnaaz, ibu bapa Shila masih hidup dan kita ada adat dan agama, jadi jangan nak memandai-mandai.

"Kenyataan Sharnaaz itu telah menyebabkan saya dihujani pelbagai soalan oleh rakan dan peminat. Mulanya saya mengambil sikap mendiamkan diri tetapi kemudiannya banyak pula kenyataan liar dikeluarkan media dan Internet.

"Sikap keterlaluan dia itu benar-benar telah menjejaskan nama baik keluarga saya dan perjalanan seni Shila. Tolonglah jangan biadap, hormati kami sebagai ibu bapanya. Perkahwinan bukanlah perkara yang boleh dibuat main-main," tambah ND Lala lagi.

ND Lala bagaimanapun tidak menolak jika jodoh memang ada antara Shila dan Sharnaaz, tetapi menegaskan belum sampai waktu untuk anaknya berumahtangga.

LAGI ISU MENARIK ND LALA VS SHARNAAZ KLIK SINI


#Mr.Sasube: Biasalah artis ni kalau dah bercinta bagai nak rak...Gunung Everest sanggup ditawan untuk membuktikan cintanya..lepas dah kahwin timbul pula cerita cerai...elokla kalau dapat kahwin,kalau putus tengah jalan,mula la buat muka tak malu...huhhh....Wallaualam...

3 comments:

Leeza dayasari [santai leeza] said...

dush dush kena selepuk.....

Izzat Eshak said...

Bapa tak restu, tak boleh la kawen

Anonymous said...

Beeeep! Chop!
Sebagai ayah kepada Shila Amzah, yang nak anak perempuannya fokus pada karier, saya rasa jika faham konsep Islam, pertunangan/perkahwinan adalah lebih penting berbanding karier.
Itu yang harus diutamakan dahulu, bukan karier. Karier, Allah boleh TARIK balik bila-bila masa. Jadi untuk mengembirakan (please) Allah SWT, ayuh cepatkan perkahwinan. Betul jugalah Sharnaaz awal2 lagi dah buat kenyataan camtu. Tapi harus fikir positif, masing2 nak kahwin. Baguslah tu! Tak sabar nak kahwin, cepat2 lah tunaikan sunnah Nabi ini sebelum jadi benda buruk. Kalau terjadi benda terlarang, salah ND Lala lah kan.

Namun, kalau tak jadi kahwin dengan Sharnaaz, saya rasa ada chan kot saya nak meminang Shila Amzah! Hehe! Wallahualaam.