01 May 2013

ISU ZAIN SAIDIN BIADAP DALAM MASTERCHEF SELEBRITI 2




ZAIN SAIDIN KURANG AJAR DALAM MASTERCHEF SELEBRITI 2 DAN TELAH TERSINGKIR | 


Pada episod terbaru Masterchef Selebriti 2 semalam, Zain Saidin telah disingkirkan dan kami agak terkejut dengan sikap Zain Saidin yang agak biadap terhadap juri.

Dalam rancangan masterchef pada malam ni, antara calon peserta yang tersingkir adalah Lydiawati dan Zain. Namun, juri sepakat mengumumkan bahawa Zain telah tersingkirkan pada malam ini. Ini adalah tindakan yang bijak kerana sikap Zain semakin melampau dalam program realiti tersebut.

Zain Saidin Kurang Ajar Dalam Masterchef Selebriti Musim 2



Zain Saidin Mengamuk Dalam Masterchef 
Zain: “Ini semua tak adil” 

Zain ungkit kembali keistimewaan yang diperolehi oleh rakan-rakan lain. 

Lydiawati: ” Saya menangis bukan sebab zain tersingkir, tapi zain tak hormat juri dan agak sedikit biadab”

Zain Saidin Membidas Komen Para Juri atau Chef 
Zain saidin membidas semua komen juri. Zain meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Chef dan baginya para juri bersikap tidak adil dan tidak layak menjadi pengadil. Sangat mengejutkan apabila zain berani membuat pernyataan tersebut. 

Komen Rozita Che Wan 
Pemergian atau penyingkiran Zain membuatkan dia berasa sunyi dan ingin keluar dari Masterchef. 

Debaran Saat Penyingkiran 

Penjelasan Chef Jo Disebalik kontroversi Masterchef 

Jelas Chef Jo atau lebih mesra di panggil Papa Jo oleh peserta, memerhatikan sikap Zain yang hanya merasakan dirinya sahaja betul dan sukar untuk menerima teguran orang lain malah khabarnya juga aktor tersebut bertindak memarahi krew produksi apabila dia diminta untuk menyalin resepi yang dimasak.

Amboi kereknya! 

Sepanjang beliau terbabit dalam rancangan ini, Papa Jo juga nampak setiap kali Zain ke pantri dia akan mengambil sebiji epal walaupun ia tidak digunakan dalam resepi, beliau akan makan sedikit dan tinggalkan epal itu. Kadangkala dia sengaja mengambil sekotak susu di dapur dan minum dan buka sambil digunakan untuk masak. 

Tambahnya lagi, Zain juga ada berkelakuan seperti ingin mencabar tahap kesabaran juri-juri dan contohnya apabila Chef Zubir sedang memberikan penerangan beliau akan memotong dan memberi seribu satu alasan. 

Pada pandangan Chef Jo, Zain Saidin cuba untuk menunjukkan satu karakter. Sikap yang ditunjukkan Zain dalam rancangan itu dikhuatiri akan memberi impak buruk kepada dirinya sendiri kerana ramai remaja di luar sana memandang tinggi keperibadiannya sebagai seorang guru di dalam rancangan pendidikan Oh My English. Pastinya apa yang dibuat Zain tidak bagus pada pandangan penonton yang menyaksikan rancangan realiti ini. 

Bak kata orang sikap manusia itu sukar untuk diubah kerana ia sudah sebati dengan diri,namun itu bukan satu alasan untuk kita tidak menghormati orang lain dan mempunyai sifat untuk bertolak ansur di antara satu sama lain dan sebolehnya cuba untuk bersikap sopan apatah lagi menyedari bahawa diri kita dipandang tinggi oleh golonggan muda di luar sana dan jangan pernah anggap bahawa ia sekadar lakonan di kaca tv, habis lakonan habislah apa yang terjadi di luar sana tidak penting.

No comments: