20 March 2014

I'm Back!



Im back...
2 buah patah perkataan untuk memulakan semula penulisan blog yang telah terbiar lama tanpa diisi dengan entri-entri nukilan sendiri mahupun copy paste dari blog lain..
blog tulisan  sekadar suka-suka,mengisi masa lapang yang terluang.

~masa lapang~
meninjau kembali kronologi realiti kehidupanku,terlalu banyak kisah yang mahu aku kongsikan bersama di dalam blog ni,tapi mungkin takkan dapat ternukil dek kekangan masa dan juga kekangan data internet..hehe.
.namun dimana ada kemahuan disitu ada jalan bukan?.
pegang prinsip untuk kehidupan yang lebih baik...

Pelbagai sorotan berlalu,terbaru,kehilangan pesawat MAS MH370 yang masih belum dijumpai sehingga kini.dipendekkan cerita,secanggih mana pun teknologi yang dicipta manusia,ia masihjuga tidak mampu melawan takdir yang ditentukan Allah swt..
aku tidak menolak pelbagai kemungkinan yang berlaku 
-rampasan,konspirasi barat,politik -
bukan itu yang penting..
soal sekarang adalah nyawa manusia yang tidak berdosa,yang telah dilibatkan secara tidak langsung dalam pelbagai agenda tersembunyi..

cukup sudah aku mengulas mengenai isu kehilangan MH370,
hanya mampu ku tadahkan doa agar mereka -penumpang - pesawat yang hilang itu agar ditemui semula dalam keadaan yang selamat..inshaALLAH.


sebelumnya isu liwat Anwar Ibrahim..
ahli politik yang kunun memperjuangkan keadilan..percaya atau tidak,itu hak individu..cuma komen secara rawak aku simpulkan,hakim juga manusia biasa..setelah keputusan dibuat,biarlah ia menjadi urusan antara hakim dengan Allah swt..biarlah mereka yang menjawab keputusan yang telah mereka lakukan di padang masyar kelak..


TERBARU..
kemenangan manis club kesayangan beta,LIVERPOOL ke atas rival utama Manchester United di laman Old Trafford..bukan kemenangan biasa,tetapi kemenangan bergaya menundukkan setan merah 0-3 hasil 2 jaringan Steven Gerrard dan juga 1 Luiz Suarez.Pokoknya fans Manuk United kecewa berabis dengan persembahan team ayam mereka..hahahaha!..


sekian penulisan buat kali ini...selamat malam dan semoga mimpi indah kalian..haha!
jumpa di entri yang berikutnya... YNWA!

No comments: