26 September 2012

Filem Terbaru James Bond;Skyfall





Pasti peminat karakter James Bond mengenali nama-nama seperti Barry Nelson,Sean Connery,Roger Moore,George Lazenby,Timothy Dalton,Pierce Brosnan dan Daniel Craig.Mereka adalah pelakon yang pernah menjadi ejen 007,yang lebih popular dengan panggilan James Bond.

Karakter Bond bakal menyambut jubli emas,iaitu ulang tahun ke 50,namun aktor-aktor yang pernah memegang watak itu masih tidak memiliki ciri-ciri tepat yang pernah dijelaskan pencipta karakter Bond,Ian Fleming pada 1959.



Daniel Craig



Digambarkan dalam naskhah Fleming terawal iaitu From Russia With Love,James Bond,seorang lelaki berketinggian 183cm,berat 76kg,tubuh kurus sasa,anak mata berwarna biru,rambut hitam,ada kesan luka calar dibawa pipi kanan dan dibahu kiri,seorang yang athletik,pakar senjata,peninju dan pembaling pisau malah tidak menyamar.

Bahasa pertuturan asing yang dikuasai ialah Perancis dan Jerman,Bond seorang perokok tegar dan yang paling penting,dia seorang lelaki yang mampu menjadi penarik wanita!

Malah pendukung Bond pada era ini,Daniel Craig yang memegang watak 007 melalui filem Casino Royale(2006) hanya berketinggian 178 cm dan tersasar jauh daripada fizikal asal kerana Craig berambut perang.

Disebabkan kredibiliti dan personaliti yang menawan,pastinya aktress yang memegang watak sebagai gadis Bond juga terdiri daripada jelitawan yang turut menjadi kegilaan penonton.Antaranya,aktres kelahiran Malaysia,Datuk Michelle Yeoh.Selain beliau,aktress lain seperti Ursula Andress(jelitawan simbol seks Switzeland),Jane Seymore(Britain) Honor Blackman(Britain) serta aktress Hollywood Halle Berry,Teri Hatcher dan Tanya Roberts

Terbaru,dalam rendisi siri filem terhebat dalam sejarah filem genre aksi perisikan,Filem James Bond: Skyfall adalh filem ke 23 Bond dan jalan cerita kali ini bukan berdasakna hasil kerja Ian Fleming.Sebaliknya Bond berdiri atas aksi dan karakter sendiri yang lebih matang dan hebat berbanding ciri-ciri yang dicipta 5 dekat yang lalu.,

Naomie Harris 


Sinopsis James Bond: Skyfall

Pengarah:Sam Mendes
Watak Utama Bond: Daniel Craig
Gadis Bond: aktress Britain,Naomie Harris dan aktress Perancis,Berenice Marlohe
Watak Antagonis: Silva(lakonan Javier Bardem)

Perisik Britain,James Bond hilang selepas kegagalan operasi di Istanbul dan dilaporkan mati.Identiti setiap ejen M16  yang aktif pula bocor di Internet dan M menjadi sasaran kerajaan kerana gagal mengawal situasi.

Apabila situasi semakin parah,Bond muncul kembali memberi peluang kepada M untuk mencari penjahat berbahaya,Raoul Silva.Malangnya kepercayaan Bond kepada M mula goyah apabila Bond menemui beberapa rahsia yang disembunyikan M sejak dulu.

Penggambaran Skyfall di England,China,Scotland dan Turki.Lagu tema Skyfall bakal disampaikan penyanyi Inggeris popular,Adele.Filem ini dijadualkan untuk tayangan seluruh dunia mulai 23 Oktober depan dan Malaysia bakal menyaksikan aksi hebat Craig bermula 1 November.

Berenice Marlohe

1 comment:

Jeff Lee said...

Saya menuggu ketibaan filem James Bond ini dengan hati yang berdebar-debar.
Jeffleemovies.com