21 December 2012

Siapa Lebih Hebat,Man Utd atau Real Madrid?




keputusan undian peringkat ke-16 UCL 2012


NYON, (D5) - Undian Liga Juara-Juara peringkat ke-16 yang diadakan petang tadi nyata tidak menguntung kelab Inggeris dengan Manchester United bakal berdepan juara sembilan kali, Real Madrid. 

Real Madrid jelas berdepan laluan penuh ranjau sepanjang saingan kali ini bagi menamatkan penantian 10 tahun mereka di mana pada peringkat kumpulan, mereka telah pun bertembung dengan Borussia Dortmund, Manchester City dan Ajax Amsterdam.

Manchester United dilihat memiliki sedikit kelebihan apabila bakal bermain di tempat sendiri pada pertemuan kedua nanti yang turut menyaksikan Cristiano Ronaldo akan kembali ke Old Trafford sejak meninggalkan kelab itu sejak musim panas 2009. 

Satu lagi pertembungan melibatkan wakil Inggeris, Arsenal akan melayani Bayern Munich sementara Celtic bertemu juara Itali, Juventus bagi merebut tempat dalam suku akhir. 

Sementara itu, Barcelona akan menentang AC Milan, Borussia Dortmund pula akan melawan Shakhtar Donetsk, Valencia melawan Paris St Germain, Porto melawan Malaga dan Galatasaray pula akan menghadapi Schalke.

Perlawanan akan berlangsung pada 13, 14, 20 dan 21 Februari manakala aksi timbal-balik dua minggu kemudian. 


No comments: