07 December 2012

Segera Bertaubat Najwa Latif!



Terlalu lama menyepi dari dunia blog,terasa ketinggalan dari mengikuti perkembangan dunia maya ini..Terkejut membaca isu Najwa,seorang penyanyi yang dikenali melalui Youtube yang telahpun mengecewakan ayahandanya,Abdul Latif Ismail..Sehinggakan si bapa sanggup menceritakan perasaan beliau dengan seorang wartawan Berita Harian..

“Saya tidak teringin langsung hendak menumpang popularitinya, atau mahukan duit mereka. Saya sendiri ada pendapatan yang kukuh. Apa yang saya inginkan ialah anak-anak datang berjumpa serta memohon maaf sebelum saya menutup mata. 

“Cukup-cukuplah menjadi anak derhaka! Saya mengaku saya seorang yang garang, tetapi demi Allah, tidaklah sehingga naik tangan. Kecuali jika tindakan mereka benar-benar mencabar kesabaran, barulah saya berbuat demikian. 


Petikan dari BH online itu cukup menggambarkan betapa kecewa seorang bapa terhadap anaknya sehinggakan sanggup bersumpah menggunakan nama Allah swt..Adakah tidak terdetik di hati Najwa Latif untuk bermuhasabah diri,apakah kesalahan yang telah dilakukan terhadap bapanya sehingga sanggup menceritakan kekecewaannya kepada seorang wartawan hiburan?..

Bukan untuk menilai seorang artis yang cukup popular,tetapi nampaknya ego Najwa Latifsedikit terserlah apabila mengemaskini akaun statusnya:




Bagi saya,Najwa perlu berdiam diri kepada media,tetapi perlu segera bertaubat kepada ayahandanya dari terus mengaibkan diri sendiri..Perlu diingat Najwa,restu ibu-bapa itu perlu bagi kebahagiaan seorang anak..Sejahat manapun ibubapa kita,mereka tetap yang bertanggungjawab melahirkan kita ke dunia..Apalagi jika seorang anak perempuan yang dosa-dosanya bakal ditanggung oleh bapanya di akhirat kelak sebelum bernikah...Fikir-fikirkan Najwa!...Wallauhalam...



No comments: