21 December 2012

Patah Seribu Berkumandang di Miami!




20 DIS 2012: Penyanyi Shila Amzah telah berlepas ke Amerika Syarikat pada jam 8.00 malam tadi bagi menghadiri World Music Awards (WMA 2012) yang akan berlangsung di Marlin Park, Miami, Florida, Amerika Syarikat (AS) pada 22 Disember ini.

Shila berlepas ke sana dengan ditemani bapanya, ND Lala, ibunya, Fauziah Sarman serta pengurus daripada Shanghai Media Group, Ong Peng Choo.

Menariknya, seramai hampir 40 peminat beserta kenalan keluarga Shila hadir memberikan sokongan serta kata peransang buat gadis muda yang telah melakar banyak kejayaan pada tahun ini.

Bermula dengan kemenangan sebagai juara Asian Wave 2012 di Shanghai ini, Shila kemudian mengukir kejayaan menarik di malam kemuncak Anguerah Industri Muzik Malaysia 19 (AIM19) apabila lagu yang dicipta serta dinyanyikannya sendiri iaitu Patah Seribu dinobatkan sebagai Lagu Terbaik AIM19 selepas ianya memenangi kategori Lagu Pop Terbaik.

Pada Anugerah Planet Muzik 2012 (APM2012) yang telah berlangsung di Singapura baru-baru ini, Shila Amzah sekali lagi mencipta kejayaan apabila dia dinamakan sebagai Artis Wanita Terbaik setelah gelaran itu diraih penyanyi Indonesia, Rossa pada tahun lalu.

Melengkapkan lagi kejayaan di pentas APM2012 pada malam itu apabila Shila Amzah turut meraih kemenangan menerusi kategori Duo/Kumpulan Terbaik bersama Jaclyn Victor dan Ning Baizura dalam 3 Suara.

Apakah Shila bakal meraih kejayaan pula di dalam World Music Awards (WMA 2012). Kita tunggu! Apapun, Shila Amzah menjadi anak seni tempatan pertama tercalon dalam dua kategori iaitu World Best Female Artist (Artis Wanita Terbaik Dunia) dan Best Entertainer of The Year (Penghibur Terbaik Dunia).

Malah, Shila juga bakal beraksi di pentas VMA 2012 nanti.Difahamkan,Shila bekemungkinan akan mengalunkan lagu Patah Seribu di pentas VMA 2012 itu. Bayangkan bila lagu Melayu yang dicipta serta dinyanyikan Shila Amzah itu akan berkumandang di negara yang dipimpin oleh Barrack Obama itu.

Satu senario yang disifatkan cukup menarik, namun semua itu hanya akan menjadi kenyataan jika Shila Amzah tidak akan berdepan dengan masalah menerusi visa persembahannya sewaktu tiba di sana nanti.

Kata Shila, dia sendiri tidak menyangka bahawa dia akan dicalonkan di dalam 2 kategori di dalam majlis anugerah tersebut.

"Ini adalah satu peluang yang saya sendiri sama sekali tidak menyangka. Rasa macam bermimpi pula. Lebih-lebih lagi apabila berpeluang untuk beraksi di pentas antarabangsa itu nanti yang bakal menhimpunkan ramai penyanyi dan penghibur bertaraf dunia. Sedangkan saya, bukanlah layak digelar seorang diva lagi di Malaysia. Tapi, saya sangat teruja untuk tampil dan beraksi di sana.

"Dan, syukur Alhamdulillah, selepas 12 tahun berada di dalam industri ini, akhirnya orang nampak bakat dan kebolehan saya. Dan, sekarang ini, jadual saya memang padat. Dari Shanghai, ke KL, Ke Jakarta, Ke Banjarmasin, kemudian ke Singapura dan sekarang ini ke Amerika pula. Semua ini adalah rezeki ," katanya yang telah membawa 4 persalinan untuk digunakan sepanjang menghadiri majlis anugerah itu nanti.

sayangnya gambar Shila Amzah yang digunakan untuk pencalonan dan pengundian adalah gambar ketika beliau masih tidak mengenakan hijab..diharap tahun berikutnya Shila Amzah lebih peka dengan situasi seperti ini..

Selain Shila Amzah, penyanyi Dato` Siti Nurhaliza pula hanya tercalon menerusi satu kategori saja iaitu Best Female Artist. Namun dalam kategori tersebut, Shila dan Siti terpaksa bersaing dengan Adele, Taylor Swift, Selena Gomez, Pink, Kelly Clarkson, Madonna, Alicia Keys, Britney Spears dan Christina Aguilera serta 32 penyanyi antarabangsa lain.

Manakala dalam kategori Best Entertainer of The Year, saingan Shila Amzah terdiri daripada 146 orang penghibur dunia lain yang hampir semuanya hebat-hebat belaka seperti Kanye west, Bruno Mars, Jennifer Lopez dan Lady Gaga.

WMA edisi ke 23, menampilkan lebih 200 selebriti terkenal dunia menerusi 9 kategori yang dipertandingkan iaitu Best Song, Best Album, Best Video, Best Group, Best Female Artist, Best Male Atrist, Best Live Act, Best Electronic Music Artist dan Best Entertainer Of The Year.

Ia adalah majlis berprestij yang mengiktiraf artis berdasarkan rekod jualan album dan lagu di seluruh dunia. Kepada semua peminat Shila Amzah dan Dato' Siti Nurhaliza serta peminat dunia hiburan tanah air yang ingin memberi sokongan kepada selebriti tempatan ini, boleh layari www.worldmusicawards.com untuk mengundi.


2 comments:

aemynadira said...

waaa hebatnya shila amzah!! ^^

Unknown said...

kekasih saya..mestila hebatt..haha!