05 November 2012

Taman Tema Angry Bird Pertama di Asia!





Syarikat di belakang "Angry Birds" berkata pada Rabu lalu ia akan membuka taman tema pertama di Asia tahun depan di tapak berhampiran Shanghai kerana ia merupakan jenama permainan sangat popular.

"Angry Birds Taman Tema" akan terletak di bandar Haining dalam wilayah China Zhejiang, sebelah hab komersial Shanghai, dan akan menjadi taman tema ketiga firma selepas satu di Finland dan satu lagi di Britain.


"Orang-orang di China mahu untuk keluar dan menghabiskan masa lapang mereka di destinasi riadah," Pengurus Besar Rovio Entertainment China, Paul Chen


"Kami berharap untuk membuka (taman tema) menjelang Tahun Baru Cina tahun depan, Februari," katanya sebagai syarikat Finland melancarkan taman permainan di kampus Universiti Shanghai Tong Ji.


Taman tema China pertama, memaparkan sebuah taman permainan interaktif dan tunggangan, mengalu-alukan sehingga kepada 400 pelawat sehari membayar kemasukan 60 yuan ($ 9,50).


China mempunyai bilangan kedua tertinggi di dunia muat turun untuk Angry Birds pada 190 juta, mengekori sahaja Amerika Syarikat.


Permainan mudah alih melibatkan menggunakan Lastik untuk melancarkan burung di kubu yang dibina oleh babi hijau - satu cabaran yang ketagihan yang menjadi aplikasi di dunia yang paling turun dan melahirkan francais barangan dan media tie-in.


Nak lihat gambar lebih banyak boleh serch di google k..hihihi..

No comments: