24 February 2012

Segaknya Yusry Anggunnya Lisa di Majlis Pernikahan

Gambar nikah Yusry dan Lisa Surihani

Alhamdulillah,dengan sekali lafaz,cinta dua hati selebriti terkenal Lisa Surihani Mohamed, 26, dan Yusry Abdul Halim, 38, akhirnya bersatu dalam ikatan yang sah selepas selamat diijabkabulkan dalam sebuah majlis akad nikah yang berlangsung di Hotel Marriot, Putrajaya, kira-kira jam 9.05 malam tadi. 

Pasangan yang mengenakan busana putih bersih daripada rekaan butik Cosry itu telah dinikahkan oleh Pegawai Tadbir Agama Daerah Sepang, Halim Mat Isa.




Selesai sahaja akad nikah, Lisa menerima sebentuk cincin bertatahkan berlian yang disarungkan ke jari manisnya oleh Yusry bagi melengkapi upacara membatalkan air sembahyang.

Kemudian, Lisa yang bersalaman dengan Yusry yang kini sudah menjadi suaminya yang sah telah menerima kucupan mesra di dahinya.

Mas kahwin bagaimanapun dirahsiakan dan Lisa menerima tujuh dulang hantaran daripada pihak lelaki berupa tepak sireh, cincin, rantai platinum, wang hantaran, manisan dan kek perkahwinan.

Manakala, pihak lelaki menerima sembilan dulang hantaran berbalas daripada pihak perempuan berupa tepak sireh, sebentuk cincin, coklat, keyboard, kelengkapan sembahyang, baju, koleksi album lama The Beatles, dan kek.




Majlis akad nikah yang ringkas dan manis itu telah dihadiri lebih 250 orang tetamu. Mereka yang hadir terdiri daripada keluarga kedua belah pihak, sahabat handai serta rakan media.

Selepas majlis akad nikah, pasangan merpati dua sejoli itu bakal diraikan dalam majlis resepsi yang akan diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa (PICC), Putrajaya, pada 26 Februari ini.





1 comment:

aemynadira said...

tahniah lisa & yusry!!!! ^^
suka tgk kain samping yusry..hehe..