11 December 2011

Di Sebalik Gerhana Bulan..

Assalamualaikum dan salam muhibbah...

Fenomena Gerhana Bulan dah berakhir..korang ada lihat tak..aq sanggup bergaduh dengan nyamuk di pinggir jambatan  untuk melihat dengan lebih jelas lagi fenomena yang jarang berlaku ini..
ramai yang kata indah bulan ketika mengalami gerhana..ehh iya ka..mari kila lihat gambar gerhana bulan yang baharu sahaja berlalu ni..




sumber:Junaidiey.Com







sumber:MazeerMohamad's Words






indah tak??..bagi aku,indah lagi bulan purnama,sebab cahaya hasil pantulan dari cahaya matahari itu dapat menyinari kegelapan malam..
kalau korang perasan time bulan purnama tu air di sungai atau lautan akan memantulkan cahaya bulan tu..nampak indah sekali cahaya yang terpantul mengikut alunan arus dan ombak..haha..

Ada lagi satu yang rata-rata tidak sedar bahawa BINTANG pada malam ini bagai cuba mencari perhatian manusia dengan kerlipannya..

emm aku cuba fokus juga dengan memperhatikan gerhana itu beransur penuh,tapi mataku tetap lari ke arah beberapa gugusan bintang yang lebih terang dari biasa..

teringin juga aku mau ambil gambar, tapi apakan daya dengan berbekalkan kamera 12 Megapiksel yang ada di hp aku ni,aku rasa elok saja jika aku tangkap gmbar bulan gerhana tu masuk ke dalam memori otakku ni..ahakss..

So kepada yang telah melihat tu TAHNIAH la sebab korang dah saksikan antara kekuasaan ALLAH yang jarang berlaku..sama-sama kita bermuhasabah diri..
selamat malam!..




nota rahsia:ada ke yang berubah jadi serigala atau gorilla..ahakss

MAAF pic korang aku sedut tanpa minta izin..subuh dah ni menggangu kalau aku ketuk pintu rumah kamu minta izin kan..ahakss..

3 comments:

Anonymous said...

ceh,gila bulan jg rupanya kau ni komander......jiwa2 jiwang keh2....

KhuJa KhuZa said...

cantik2...
tp masa bulan sabit tu then ada star
lagi cntik

Unknown said...

anonymou:??..ahahah..tak juga la..jarag berlaku kan..

khuza..emm iya kan bintang semalam tu bersinar lebih terang dari hari ni..