08 July 2011

Budak ketagih makan ubat nyamuk??

Sekarang ubat nyamuk bukan sahaja berfungsi 
sebagai penghalau nyamuk,
tetapi juga sebagai snek kegemaran seorang 
budak yang berasal dari Polewali Mandar,
Sulewesi Barat,Indonesia
(dekat-dekat kampung nenekku bha ni..ahhaha)

yummy..so delicious..jempol for ubat nyamuk...

Tergamam seketika dengan mulut ternganga 
melihat foto budak sedang makan ubat nyamuk..
peliknya budak ini,peliknya,peliknya,peliknya.
(aii,berapa kali pelik daaa)..
Abdillah Syarif aka Adit yang baharu 
berusia 7 tahun telah memiliki diet pemakanan
yang sangat ekstrem..

Dalam sehari,dia mampu menghabiskan 
sebungkus ubat nyamuk!!
Ibu bapa Adit telah berusaha untuk 
menghilangkan tabiat buruk anaknya itu
tetapi bukan sahaja tidak berhasil,
malah,ketagihannya
kepada keropok ubat nyamuk semakin bertambah.

yay..macam supermodel la pulak..

Tabiat aneh Adit menyebabkan
anak keempat pasangan Syarifuddin dan Nurlina
itu menjadi terkenal bukan sahaja di desanya
di Sabang Subik,Kecamatan Balinipa,
tetapi juga di seantero nusantara.

Adit mula gemar memakan keropok ubat nyamuk 
ketika berusia 8 bulan.
Pada mulanya Adit yang belum pandai 
berjalan ketika itu,mendekati
keropok ubat nyamuk dan tiba-tiba memakannya..
(ini la akibat terlalu meminum susu ibu.
terlalu bijak..wahahaha)


Sehingga kini,dia menjadi ketagih 
dan setiap hari yang dilaluinya pasti
memakan snek kegemarannya iaitu keropok ubat nyamuk..
Usaha orang tuanya untuk menghentikan 
tabiat pelik ajaib anak mereka
tidak membuahkan hasil..

Adit sanggup mendapatkan ubat nyamuk
dari rumah jiran jika orang tuanya menyorokkan 
bekalan ubat nyamuk di rumah.
(adit:makcik,minta bah ubat nyamukmu satu,
aku lapar mau makan)
(makcik:ko ni alien kah nak,perut getah pun 
rosak klau makan itu nak.
transformer pun tidak makan itu bah)

Lebih teruk lagi,Adit sanggup mencuri di rumah jiran jika jiran keberatan memberinya
(toyol ubat nyamuk..)
Ibunya berkata tabiat Adit itu mungkin bawaan daripadanya kerana
sewaktu hamil dahulu,dia gemar mencium ubat nyamuk..
(patutla,makcik,makcik..
banyak lagi benda lain yang harum makcik,bunga tahi ayam pun wangi juga)


yaksssssssss...
                         


                       Menurut doktor pakar pediatrik di 
Dinas Kesehatan Polewali Mandar, Sih Harjo Boko,Adit menghidapi penyakit pica(iaitu kelainan keadaan pola makanan pada kanak-kanak)


Faktornya ialah kekurangan zat besi dalam badan 
dan boleh sembuh,bergantung kepada 
keprihatinan ibu bapa mereka menjaga anaknya..



Dahulu,saya ada mengenali seorang kakak..kakak ni pun pelik juga..suka makan sabun serbuk cuci..ala
yang digunakan untuk basuh kain tuu..1st tenguk dia makan tuh,terkejut tahap gaban  la..Tambling pun boleh juga..Ditanya apa rasanya,katanya enak...Memang extravaganza la ni kakak..Cantik,tapi perangainya pun cantik.ahaha..yang anehnya,dia tidak mengalami sebarang komplikasi setelah memakan sabun.sama kes seperti si Adit ni..Allah Maha Kuasa..Subhanallah
.

10 comments:

zakey said...

aduyai...ble tahan perut ni budak tau...

Azrynna said...

hehhh..melampaunya.org cmni pun ada ka??huhu

Akue Achik said...

paling manang la tu budak..ahahah..tapi cumil bha dia..

Pink Diva said...

Hmm mang ramai yang pelik dah skunk,makan benda yang tak boleh makan..

Jiran saya pun punya tabiat pelik gaya ni,makan tanah..

Farah Faridah said...

adoiii..orang macam ini pun ada juga kah..nasib baik pjg umur..

Akemi Siegel said...

atukoi tidak mampus kah makan ubat nyamuk??bahaya ni tau.bikin takut.

hazz death said...

itue la org bilang tue "ubat nyamuk"... ubat saitu... ko la plg mnang boy... (a.k.a adit...hoho)

saveqmm said...

zakey:perut besi ni..tahan penyakit..wakaka..

Azrynna:ada ler..memang pelik kan..tapi ni kisah benar...

Akue Achik:awesome..hihi.thanks sudi baca..

saveqmm said...

Pink Diva:ahaha..macam~macam ada..

Farah Faridah:kuasa Tuhan..ada hikmah semua ni..thanks sudi baca..

Akemi Siegel:lama x jumpa..hihi

hazz death:nasib baik dia x bejiran sama aku..rumah aku teda ubat nyamuk..yang jennis semburan jak ada..mataila dia..ahaha

mazeermohamad said...

NYUM! NYUM! NYUM! <~~sedang makan ubat nyamuk..