15 July 2011

Datuk Lee Chong Wei Tarik Diri


KUALA LUMPUR, (D5) - With only a couple steps more to the Kedah Open title, top seed Lee Chong Wei has pulled out of the competition due to an injury. 
 The singles shuttler have been having minor problems with his back, but managed to reach the semi-finals nonetheless in convincing fashion. 
 However, Chong Wei has decided to withdraw from the tournament, giving his semi-final opponent Mohd Arif Abdul Latif a free pass into the finals. Arif will face either Chan Kwong Beng or Chong Wei Feng in the finals on Saturday. 
 It is believed that Chong Wei is not willing to risk aggravating his injury as the BWF World Championships is just under a month away. The World No 1, who has not won a world title yet, is also scheduled to fly to England for a training stint in Bath on July 26.

_____________________~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~_______________________


Datuk Lee Chong Wei sebenarnya tidak perlu menyertai kejohanan peringkat kebangsaan sebegini kerana perlu diingat bahawa beliau berada di ranking pertama dunia dalam sukan badminton..Beliau hanya perlu bersedia dari segi mental dan fizikal bagi menghadapi kejohanan yan lebih besar seperti Kejohanan Dunia dan Super Series dan tentu sekali Sukan Olimpik London 2012,kejohanan terakhir sebelum beliau bersara..


Pemain negara pertama memenangi pingat perak Sukan Olimpik..

Datuk Lee Chong Wei sepatutnya memberi peluang kepada bakat baru untuk menyerlah di peringkat kebangsaan sebelum diintai masuk ke dalam kejohanan utama dunia.Seperti kejohanan sirkit kebangsaan sebegini,pelapis atlet badminton negara perlu memanfaatkan peluang sebaiknya untuk menonjolkan bakat bagi dinilai oleh skuad kejurulatihan kebangsaan..

Kerana yang menggusarkan kini,Malaysia tidak memiliki atlet pelapis yang mapan dan mampu bersaing di peringkat antarabangsa..Dalam semua kategori yang dipertandingkan,kelihatan belum ada pelapis yang mampu menggantikan Datuk Lee Chong Wei,Koo Kien Kiat,Tan Bon Heong,Wong Pei Tyi,mahupun Wong Mei Choo yang telah bersara..



Juara ALL ENGLAND 2011


Kejohanan seperti ini sepatutnya menjadi wadah kepada pelapis negara untuk diberikan peluang menonjolkan kemahiran seterusnya diintai masuk ke dalam barisan atlet negara.Mengambil contoh negara terulung sukan badminton,China,bukan sahaja berjaya menghasilkan barisan pemain yang digeruni,tetapi juga berjaya membentuk pelapis yang terbukti mampu bersaing dengan pemain handalan dunia..






perlu fokus EMAS..sukan olimpik london 2012.




Diharap dengan suntikan penajaan dari Maybank berjumlah kira-kira RM40 juta ditambah lagi dengan penajaan Proton mampu dilabur sebaiknya bagi mencari bakat baru dalam arena sukan badminton negara..Hanya tinggal setahun sahaja lagi DLCW bakal meninggalkan arena badminton dunia dan semoga BAM mampu mengembleng tenaga mencari seorang atau lebih bintang yang teguh bersinar di peringkat global seperti DLCW..


 
                                untung batu timbul,untung sabut tenggelam


omongkosong:Harap duit penajaan tidak di songlap  gelapkan oleh ahli BAM..pastikan mereka yang bertanggung jawab memantau teliti demi kebaikan negara masa hadapan..

No comments: